SIAPA SAYA

My photo
Shah Alam/ Klang, Selangor, Malaysia
Pengusaha cendawan yang bercita-cita tinggi.... untuk memajukan industri cendawan tiram kelabu

KAMI MENYEDIAKAN BAHAN ASAS UNTUK PERUSAHAN CENDAWAN


Cap/neck/stoper
Plastik bag 6 X 13
Habuk Kayu getah
Bungkah cendawan
Cendawan
Dedak padi
Kapur Pertanian
Baja Kompos (najis kambing EM)
EM.
BOI-PLANT
WOOD VINEGER(cuka kayu)

FETIGASI SISTEM

KAMI DI MULTIVAR ADA MEMBEKALKAN PERALATAN DAN BAHAN MENTAH UNTUK FETIGASI.

DRIPER
NIPLE
TIUB POLY
MINI TIUB
MEDIA
ANAK CILI
TIMER
EXTENSION
SISTEM 10 POKOK

Monday, September 22, 2008

Balik Raya - Servis kereta

Hari ini dah masuk hari yang ke 22 kita berpuasa. Ada 8 hari lagi utk menyambut syawal. Ramai yang telah meminta cuti, ada yang sibuk menyediakan persiapan terakhir raya termasuk baju raya utk diri, isteri dan anak2. Ada yang sibuk membeli kueh raya utk di beri kepada mak dan mertua, ada yang nak bg kat bakal mak mertua pun ada.
Semua orang sibuk...
Si ibu sibuk dengan persiapan raya utk anak2, kueh utk keluarga, baju raya suami supaya tidak tertingal, baju raya anak2 dan sebagai nyer.

Si bapa sibuk men servis kereta utk balik beraya. pastikan tayar, minyak itam, timing belt dan air radiator di periksa. Saya ingatkan diri saya dan rakan2 kerana saya akan berjalan jauh nun ke Bachok Kelantan 500 km dari KL yg biasanya memakan masa 7 jam tapi bakal berubah menjadi 10- 14 jam bila musim raya. Kenapa jauh sangat kampung saya tu... penat nyer memandu.

Minggu lepas ari Khamis semasa balik dari kerja tayar belakang wira saya telah meletup. Nasib baik masa tu saya bawak pelahan jer.mungkin terlangar sesuatu kot. Sebelum ni saya teringin utk tukar tayar tu selepas balik raya tetapi nasib saya amat baik kerana tayar tu telah meletup awal lagi bukan semasa saya dlm perjalanan balik kampung. Ari jumaat tu saya telah tukar 2 bijik tayar dgn harga RM 268 ringgit. takper sikit jer tu kalu nak dibandingkan kalu apa2 terjadi kat saya sekeluarga masa dlm perjalanan ke kampung nnt.

Setiap kali balik beraya mesti akan terjumpa ngan kereta yg breakdown tepi jalan, ini mesti kes tak sempat servis kereta atau tak buat persiapan yg perlu utk berjalan jauh ni. Ada jugak yang tersadai kerana perbuatan manusia yg memandu laju dan tidak berhemah.

Apa pun kepada semua pastikan anda sampai ke destinasi dengan selamat

No comments: